Budowanie obecności w sieci to fundament każdej strategii marketingowej. Dobra widoczność w wyszukiwarce gwarantuje napływ nowych klientów i pozwala osiągnąć doskonałe wyniki sprzedażowe. Nic więc dziwnego, że popularność pozycjonowania sklepów internetowych stale rośnie. Coraz częściej wykorzystywane są również programy do zarządzania treścią. W tym artykule omówimy więc pozycjonowanie sklepu na Magento i przyjrzymy się zaletom, które można dzięki niemu osiągnąć.
Czym jest Magento?
Magento to obok WordPressa najpopularniejsza platforma umożliwiająca zarządzanie sklepami internetowymi. Bogaty wybór funkcji i motywów witryn e-commerce zapewnia możliwość dostosowania układu strony do wymagań użytkowników i charakterystyki danej branży. Mimo że system ten oferuje wiele przydatnych opcji projektowania sklepu, osiągnięcie doskonałych wyników nie będzie możliwe bez odpowiedniej strategii marketingowej. W tym miejscu pojawia się więc pozycjonowanie stron internetowych, dzięki któremu budowanie ruchu w witrynie i zwiększanie sprzedaży nie stanowi żadnego problemu.
Jakie techniki wchodzą w skład pozycjonowania?
Jak już wspomniano, pozycjonowanie to niezwykle istotny proces, dzięki któremu możliwe jest pozyskiwanie nowych klientów i osiąganie wyższej konwersji. Warto więc znać najważniejsze techniki, które wchodzą w jego skład. Oto metody, które warto wdrożyć do każdej strategii marketingowej:
- optymalizacja treści – tworzenie wartościowego contentu, który uwzględnia oczekiwania i potrzeby grupy docelowych odbiorców, powinno być priorytetem każdego właściciela sklepu internetowego;
- strategia słów kluczowych – wykorzystanie najpopularniejszych fraz to najlepszy sposób na zaprezentowanie oferty potencjalnym klientom. Dzięki temu wyszukiwarce łatwiej jest również ocenić wartość danej witryny i umieścić ją na odpowiedniej pozycji w SERP;
- techniczna struktura witryny – pozycjonowanie Magento przyniesie najlepsze rezultaty, jeśli sklep internetowy będzie zoptymalizowany pod kątem UX. Poprawa szybkość ładowania, dbałość o czytelność treści i ujednolicenie systemu nawigacji to tylko kilka elementów, które Google bierze pod uwagę podczas budowania rankingu SERP.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie Magento?
Samo stworzenie sklepu to nie wszystko. Aby zaprezentować ofertę jak najszerszemu gronu odbiorców, trzeba zastosować odpowiednie techniki marketingowe. Pozycjonowanie Magento może się więc okazać kluczem do sukcesu każdej marki, dlatego warto wykorzystać tę strategię.