Czy w pracy powinniśmy szukać przyjaźni?

 Przyjaźń to wspaniała rzecz i nie jest zaskoczeniem, że wiele osób tworzy przyjaźnie na całe życie ze swoimi współpracownikami. Jednak powinieneś być świadomy zarówno korzyści, jak i wad szukania przyjaźni w pracy, abyś mógł podjąć świadomą decyzję, czy jest ona dla Ciebie odpowiednia. Niektóre z korzyści to towarzystwo, wsparcie emocjonalne i możliwość wyładowania emocji pod koniec złego dnia. Co najważniejsze, może to pomóc Ci znaleźć swoją zawodową niszę. Posiadanie kogoś, z kim można porozmawiać o tym, co przechodzisz jako pracownik – czy to obawy o dotrzymanie terminów, czy sugestie, jak podejść do zarządzania – może być niezwykle pomocne, gdy próbujesz dowiedzieć się, co działa najlepiej dla Ciebie. Może się również okazać, że połączysz się z innymi dzięki wspólnym zainteresowaniom lub niechęci do pewnych osób na wyższych stanowiskach.

 

Wady są proste: pracujesz z tymi ludźmi każdego dnia. Podczas gdy niektórzy mogą się zgodzić, że nie ma nic złego w posiadaniu przyjaciół w pracy, inni uważają, że może to być szkodliwe. Może to być szczególnie prawdziwe, jeśli pracujesz w branży, w której pracownicy są często postrzegani jako konkurencja dla awansów i podwyżek; niektórzy menedżerowie mogą nawet martwić się o tworzenie przyjaźni ze swoimi podwładnymi, ponieważ nie chcą, aby myśleli, że mają jakąkolwiek przewagę nad innymi. 

 

Podobne artykuły znajdziesz na stronie adverther.pl